donderdag 24 april 2014

Maandag 21-04-14

Vertrek Davenport FL 

Zowaar geen wekker hoeven zetten, we vertrekken vandaag pas om 13:10 naar Orlando.
Normaal gaan we altijd om 8 uur s'ochtends de lucht in en dan moet je toch wel midden in de nacht op om op tijd op schiphol te staan.

Ik had gister echt al de allerlaatste dingen gedaan en had nu zelfs nog tijd om even mijn nagels te lakken, best relaxt om zo je vakantie te beginnen, al weet ik niet of ik hier later nog zo over denk.
We landen straks rond half 11 s'avonds in Orlando lokale tijd, dat betekend dus dat we half 5 in de ochtend NL tijd aan komen.. Pfff tis toch altijd maar weer een rit..

Om half 9 zijn Jan en Joyce er en doen we nog even een bakkie voordat we naar Hoofdorp rijden, we zetten daar de auto's bij mijn ouders neer en nemen vandaar de taxi naar Schiphol, scheelt aanzienlijk in de prijs en is zeker de moeite waard.

Op naar schiphol, als je daar eenmaal bent heb je toch altijd even het gevoel dat je vakantie dan toch echt begint... Inchecken en door de douane verloopt soepel en gaan maar even wat eten bij de Mac.

Daarna door naar de gate, even die stomme controlle van de hrf die nadat ik al ik al ruim 7 jaar weg ben bij G4S het bedrijf die deze controlle uitvoert nog steeds dezelfde vragen stellen, heb je zelf je koffers ingepakt??? Ja natuurlijk hebben we dit... Even door de gewone controlle ( eentje die ik altijd deed) en waar ze de vloeistof van chaze zijn valdispert rust even gingen checken of het geen bomvloeistof was, grappig dit apparaat kende ik nog niet...
Eindelijk boarden, mooi vliegtuig met de allernieuwste schermen, jammer dat Chaze nog niet de leeftijd heeft om zich zelf te vermaken want ik verveelde me nooit op die vluchten, zoveel keuze in films daar was ik altijd wel 7 uur zoet mee, stja dat kan ik nu wel op mijn buik schrijven, heb niet een film gezien.. :-( helaas heeft chaze over de hele vlucht maar 15 minuten geslapen en moesten wij hem toch echt de hele tijd bezig houden, helaas werkte de valdispert rust niet bij hem ( had meer het idee dat het het tegenovergestelde bereikte) maar goed maak er verder maar geen woorden over vuil, wil de hoop van andere mensen met kleine kinderen niet de grond in boren ;-)

Aangekomen op Detroit ging alles prima, helaas moest ik mijn nagelknipper met piepklein mesje achter laten bij de controlle, stja dat ding gaat al 5 jaar mee maar nu mocht het ineens niet meer, even goed balen en even over mijn zeik maar verder maar niet meer aan denken...

De overstap van 4 uur duurde vrij lang en was aardig moe, chaze is na 2 uur als een blok in slaap gevallen en werd pas weer wakker toen we op Orlando aankwamen, dat was wel heel relaxt.
Helaas vond de copiloot het nodig om 50 minuten te laat te komen en vertrokken we daardoor met een vertraging van 50 minuten, ik snap dat niet hoor, gebeurt wel vaker want mijn ouders hebben dit ook al een keer meegemaakt.. Grrrr

Aangekomen op Orlando heerlijk daar zijn we weer, en wat stond er op ons te wachten???
Mijn ouders met een spandoek Welcome Family van Hout.... Vet grappig...

Nou even snel de koffers en de huur auto... Ik met Jan mee want ja ze proberen je toch altijd een grotere aan te smeren en ook je verzekering moet ineens anders ja daag dat kennen we wel, tim kan het inmiddels wel alleen die kent de slagen van de zweep.. Al viel het me dit keer mee, volgens mij had die man heel goed door dat je mij niks aan hoeft te smeren, de mensen die naast ons stonden gingen wel in op alles en moesten uiteindelijk bijna $400.- meer betalen.. Wij niet economy is prima zat.. ;-) Tim had het helemaal goed voor elkaar die kreeg een gratis upgrade van economy naar fullsize omdat we nog in het systeem zaten en omdat meneer aan de balie vroeg waar we vandaan kwamen Alkmaar, Ah AZ dus ;-) stja das dan toch wel weer handig die voetbal fans onder elkaar..
Nou snel naar de garage en uitzoeken maar, vind dat altijd zo moeilijk want je ziet nou nooit wat bij wat hoort, ik had al een dodge charger uit gezocht maar helaas bleek die niet bij de fullsize te horen terwijl ie toch echt onder het bordje stond, jammer zeg!!!
Nou ja dan maar een Jeep Liberty ;-) voor Jan en Joyce ook een geluk, de laatste economy was een 3 deurs en zij hadden een 5 deurs dus die gingen er uiteindelijk ook vandoor met een fullsize Toyota rav4

Daarna snel op weg naar het huis en wat drinken en lekker naar bed, was uit eindelijk half 2 lokale tijd dat het licht uitging dus NL tijd half 8 s'ochtends de volgende dag...

Slaap lekker....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten